A körúton járva én is belefutottam az ominózus plakátokba, melyek úgy tűnik egy fél országot állítottak a feje tetejére, legalábbis néhány nap erejéig. A konkrét reklámanyag, ami az én kis életembe betört két hölgyet ábrázolt, amint épp egyazon üvegből - roppant környezettudatos módon szívószállal - szívják kifelé a cukros italt, a plakát üvege pedig össze volt firkálva, jól.
"Inkább akkor a Penny-s kóla...", valami ilyesmit próbált felrajzolni az alkotó, kifejezendő ellenszenvét a homoszexualitással szemben.
Ez csupán aprócska jele annak a közéleti viátnak, - mit vitának, orkánnak! - amit a kampány elért. Híres színházi rendezők, az uralkodó párt holdudvarának prominens újságírói, melegek, és nem melegek, humoristák, és humortalanok, a közösségi médiában dühöngő átlagemberek, és a széles tömegeket elérő médiát uraló befolyásosok, mindenki fújja a magáért, ki pro, ki kontra.
Mindenki gondol valamit, kevésbé meglepő módon a legtöbben azt gondolják, hogy ez így helyes, mármint a homoszexualitást el kell fogadni, love is love, ezzel én is abszolút egyetértek: a homoszexualitással, mint született emberi tulajdonsággal nincsen semmi, de semmi baj.
Van azonban itt valami, amiről megfeledkezünk.
Ez nem más, mint az a hideg számítás, amivel a multi ezt az egész kampányt komponálta. Marketinges, és kommunikációs szakemberi fejjel lássunk egy rövid vázlatot, előre gondolkodva mire számíthatunk, ha Magyarországon elindítunk egy kampányt, melyben azonos nemű párokat felvonultató kreatívokat használunk:
-volt szocialista ország, csupán 1990 óta járja a demokrácia útját,
-európa talán leghosszabb ideje egyazon helyen élő kultúrája, hol erősebb, hol gyengébb hagyományokkal,
-2010 óta folyamatosan rommá veri ellenfeleit a konzervatív párt,
-a Budapest Pride eseményt egy kisebb hadseregnek kell védenie minden nyáron,
-aki három hónapnál tovább élt itt valaha, az jól tudja: annyi bolond, mint itt, nincsen sehol másutt.
És még hosszasan sorolhatnánk, a napnál világosabb PR szempontból, hogy Magyarországon ez a kampány kis túlzással olyan, mint amikor a negatív hős lazán kiveszi szájából a cigit, majd szinte hanyag mozdulattal - lassított felvételben - a fél focipályányi területen szétfolyt benzinbe pöcköli.
A várt hatás nem marad el.
Olyan mennyiségű ingyen médiafelületet kapnak a kampány okoztva vitának köszönhetően, amennyiről a legtöbb cég álmodni sem mer. Arról nem is beszélve, hogy most pár hétig divat lesz megvenni a termékeiket, kifejezendő az együttérzést a melegekkel.
A problémáinkat nem egy multi fogja megoldani, ezt nekünk kell megtennünk. Azzal, hogy fabábuként ugrálunk minden egyes alkalommal, amikor rántanak egyet rajtunk az ügyesen kiszámított kommunikációs húzásokkal nem sokat segítünk sem magunkon, sem a hazánkon.
acycloren 2019.08.26. 04:53:59
"aki három hónapnál tovább élt itt valaha, az jól tudja: annyi bolond, mint itt, nincsen sehol másutt." - nem igaz, én Magyarországon kívül 5 országban éltem és dolgoztam 3 hónapnál hosszabb ideig, mindenütt legalább annyi a bolond, mint Magyarországon legfeljebb te nem veszed észre, mert nem beszéled a nyelvet, nem vagy része a helyi közösségnek, nincs kapcsolatod a helyi egyházzal, buziklubbal, politikai pártokkal, helyi rendőrséggel, kurvákkal, drogosokkal, bűnözőkkel, egészségüggyel, mentális betegekkel, lumpenprolikkal, beltenyésztett vidéki sutyerákokkal, szenilis, mániás öregekkel.
De valóbannegy dologban vezet Magyarország. Ott gondolják egyedül azt, hogy az minden lehetséges világok legszarabbika és ezen forognak.