Az újságírás szép szakma, akár stadionok lelátójáról számolunk be a meccs kimeneteléről, akár egy hurrikán közepén állva beszéljük el nehéz élményeinket. Írhatunk akár publicisztikákat, akár politikai elemzéseket, de kifejthetjük gondolatainkat egy filmről vagy videójátékról is. Egy közös van bennünk, író emberekben mégpedig az, hogy nem igazán szeretünk a fióknak írni, minél többen olvassák a munkánkat, annál jobb.
Viszont örök kérdés, hogy mitől lesz sikeres egy cikk, van aki ösztönösen ráérez arra, hogy mit fognak enni az emberek, van akinek sok év rutinjával sem megy igazán. Az internet korában vannak tudományos eszközeink is arra, hogy utánajárjunk, mitől döglik a légy.
Már amennyiben a sikert úgy definiáljuk, hogy sokan szeretik. A Medium elnevezésű remek lap vizsgálta meg 10 000 mutató alapján, hogy mely cikkei voltak igazán sikeresek az utóbbi időben, az eredmények között néhány meglepő és néhány kevésbé döbbenetes.
Itt most kifejezetten az ajánlásokra megy ki a játék, ha ezeket követed, a cikked megosztásait tudod felpörgetni.
A hatodik osztályos szinten kell írnod
Magától értetődő, a cikked szövegezése nem lehet túl bonyolult, különben a kutya sem olvassa. A kutatásból kiderült, a legtutibb az, ha a hatodik osztályos szövegértési szintet lövöd be, ez a 11-12 évesek olvasási készsége. 25%-al növelheted a megosztások számát ha ezt követed. Hogy hogyan határozható meg az olvasási szint? Erről bővebben itt.
Mondatonként 12-15 szót használj
Nem mindegy, hogy hány szóból épül fel egy mondat. Ha két-három szóval odavetsz egy mondatot, az nyilván kevéske, ha hat soron át húzódik az szintén nem szerencsés. A szóban forgó kutatás szerint ha 12-15 szóból épülnek fel a mondataid, akkor 20%-al növelheted a megosztásaid számát. Legalábbis ahhoz képest, ha 9-11 szavas mondatokkal operálsz.
Könnyen olvasható mondatokkal 43%-al növeled az ajánlásaid számát
Ha a mondataid legalább 75%-a könnyen olvasható, akkor jó úton jársz a jelentősen megnövekedett megosztások felé. Hogy mitől lesz egy mondat könnyen olvasható? Ne legyen bőbeszédű és legyen egyszerű struktúrája. Használhatod például a Hemingway Editor-t ha egyszerű mondatokra törekszel. Jól meg fogja mondani, ha túlságosan bonyolultak.
A 6-7 perc alatt elolvasható cikkek 20%-al több ajánlást kapnak
Nem nagy meglepetés, az embereknek nincs sok idejük olvasni. De mégis hány perces olvasási idő ideális? Ha a megosztások maximalizálása a célod, akkor hat és hét perc közé kell ezt belőnöd. Ehhez a ponthoz fontos hozzátenni, hogy a Medium minden cikke elején feltünteti, hogy mennyi időre lesz szükséged az olvasáshoz.
Használj erős szavakat címadáskor
Ez sem feltétlenül meglepő, ha egy cikk címe úgynevezett "erős" szavakkal, kifejezésekkel operál, akkor többet kattintanak az emberek, legalábbis többször fogják megosztani a munkád. Például ezek számítanak erős szavaknak: erőteljes, szomorú, legjobb, fantasztikus.
Kedden és szombaton publikálj
Érdekes eredmény, ha kedden posztolsz hétfő vagy szerda helyett, majdnem 76%-al több megosztást érhetsz el. 56%-al jobb lesz az eredmény ha szombaton kerül ki vasárnap helyett illetve 33%-al több az átlagosnál. A hétfő a legkevésbé szerencsés nap, 25%-al kevesebb lesz a megosztás, mint az átlag
Természetesen ez egy kutatás a sok közül, érdemes megnézni, még további érdekességek az eredeti anyagban. A címnek mindig óriási jelentősége van, ahogy a választott képnek is. Rengeteg ilyen anyag van az interneteket, járj utána ha szeretnéd tovább növelni az újságírói sikereidet. Ha tetszett a poszt, kövess a Facebookon!
Clodovicus S. Carolus 2017.10.17. 19:47:54
Szóval, köszönöm.
Üdvözlettel:C.P.