Györfi András

A Facebook lehallgatja a telefonomat

2018. október 10. 23:41 - Györfi András szerk

hiding-1209131_960_720.jpg

Az elmúlt egy-két évben többször is megtörtént velem, hogy telefonon beszéltem valakivel valamiről, majd szembejött az adott téma a Facebook hírfolyamban, egy hirdetés formájában. Értem én, hogy keresések alapján a Google a remarketing keretében újra és újra és újra célzottan mutatja az adott hirdetéseket, azt is értem, hogy az érdeklődési körömet ezerféleképp igyekszik feltárni minden tech óriás.

Azon sem lepődöm már meg, ha potenciális "barát"-ként dob fel javaslat gyanánt valakit a Facebook, aki szerepel a telefonom névjegyzékében, még akkor is, ha a végrehajtóról van szó. Látom a logikát, én is így járnék el a helyükben, kerek egész, ésszerű, célszerű, agresszív és arrogáns, ez van, nincs mit tenni.

Ma este viszont ha nem is döbbentem meg, de végérvényesen megbizonyosodtam arról, hogy a Facebook vagy a Google a Facebookkal karöltve lehallgatja a telefonomat. Fenntartom a hülyeség, a paranoia jogát, de a tévedését ez esetben nem. Ma este ugyanis egy kedves barátom -mint oly gyakran- az egyik vállalkozási ötletét mesélte el nekem.

Rágógumit akar csinálni szén felhasználásával, mivel tudja, hogy rálátok a kémia és a biológia területére, kikérte a véleményem. Nagyokat helyeseltem, okosan mondtam vissza a sablon szöveget, miszerint valóban, a szénatom sok-sok mindenhez tud kapcsolódini, azért, mert. Azért mert sok a szabad gyöke vagy vegyértékhéja vagy már nem is emlékszem, hogy mije.

Az viszont biztos, hogy hasmenés esetén is egyszerűen beveszünk egy kis szenet, az mindent megfog jól. Abban maradtunk, hogy hosszas vállalkozói tapasztalataim alapján azért ez nem olyan egyszerű, amit az emberek betesznek az egyes testnyílásaikba, az szigorú szabályozás alá esik, még akkor is, ha egy rágógumi mégsem vérnyomáscsökkentő gyógyszer.

Lényeg a lényeg, félretettük a kérdést, másról kezdtünk el csevegni, majd elköszöntünk. Nagyjából egy órával később átpörgetve a Facebookot ez a hirdetés jött szembe, ahogy írtam döbbenetet már nem váltott ki belőlem, viszont hosszú idő után alkalmam nyílt írni valamit az elhanyagolt blogomra.

A fenti videóban látható a hirdetett cég terméke, igen, egy szén alapú rágógumiról fogkrémről van szó. A blogot ellepő okostojásoknak pár gondolat: nem, nem kerestem rá erre a témára, gondolatra sem mostanában, sem a múltban. Nem, nem foglalkozom más kapcsán sem a témával, nem látogatok ilyen vagy ehhez hasonló témájú oldalakat. 

Ha volt már hasonló élményeid, fejtsd ki egy komment formájában!

komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása