Györfi András

Unikornis, láthatatlan ember, a hazai reklámmocsok vége

2018. augusztus 16. 00:50 - Györfi András szerk

thought-2123970_960_720.jpg

Évtizedek óta figyelem a magyar reklámszakma alkotásait: napfényes réten tüsszentő, szebb napokat látott férfi színész örömmel veszi át a papírkendőt szereplőtársától, bamba vigyorok, Perwollal mosvák. Az összkép tragikus, persze egy-egy üdítő kivétel mindig akadt. Most azonban a Cofidis új, YouTube pre-roll anyagaival megtört a kilencvenes évek óta húzódó rémálom.

Nem tudom, hogy melyik ügynökség dolgozik a hiteles cégnek, az viszont biztos, hogy emelem kalapom. A világ élvonalába illik mindkét videó, alapötlettel, fényképezéssel, mindennel együtt. Ez akkor is igaz, ha nem vált ki térdet csapkodó nevetést egyik sem, a lényeg nem ez, hanem a kreativitás, előkerült az itthon ritkán látható, misztikus ötlet jelensége.

Nem nehéz átlátni az alkotói gondolatmenetet, a feladat az, hogy egy "hihetetlenül" jó konstrukciót mutassunk be a közönségnek, tegyünk mellé egy másik, "hihetetlen" állítást, legyen belőle egy szerethető poén. A láthatatlan ember nekem jobban tetszik, mint az unikornis, bár mindkettő nagyon jól sikerült.

 

Végezetül álljon itt a Doritos egyik, még a Superbowl-t is megjárt anyaga, az otthoni nachos készítést népszerűsítő férfi sokadszorra is elrontja a receptet, valami egészen más lesz az eredmény. Érdemes megnézni, ez az a kreativitás, ötletesség amit célszerű lenne példaként kezelni. Reméljük, hogy a Cofidis anyag tényleg elhozza a "nekem bevált" típusú minősíthetetlen munkák végét.

 

 Néhány racionális érv a kreativitás alkalmazása mellett a reklámszakmában:

-lényegesen többen nézik meg, mintsem ha nem használnánk,

-beszélnek róla a szakmán belül és azon kívül is, ez tovább erősíti az első pontot,

-tiszteletet, szeretet vált ki, mind az ügynökség, mint az ügyfél irányába,

-még az is megtörténhet, hogy az anyag hatására megveszik a terméket, szolgáltatást, lásd az azonosulás pszichológiáját.

Ezek elég nyomós érvek, ráadásul a kreativitás könnyebb, mint hinnénk. Ha nekünk nincs, akkor alkalmazzunk valakit, akinek van, telis-tele a piac tehetséges fiatalokkal. Végezetül mint szinte mindig, most is szavazzunk!

2 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.08.16. 02:39:54

A CBA-s csajról nem tudnál hasonló jókat írni? Szerintem ezeknél még a hüvelygombás reklám is jobb. Ezek szerintem vérforralóan bugyuták.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.08.16. 02:40:56

Apropó CBA... A kaszás böske és ez a rappelős transzvesztita ugyanaz?